تجهیزات لازم در ساخت استخر

دوشنبه 20 ارديبهشت 1400
18:15
نادر رفیعی

مهم تهرین تجهیزات برای ساخت استخر

امروزه استخر ها به عنوان یکی از لوکس ترین مکان های تفریحی در نظر گرفته می شوند که در بسیاری از منازل و مجتمع ها شکل گرفته است. برخی از ثروتمندان تنها به دنبال خانه هایی هستند که دارای استخر، سونا و یا حتی جکوزی هایی باشد که زیبایی وصف نا پذیری برای خانه ها به ارمغان می آوردند. اما نکته مهم و دارای اولویت این است که این سیستم های استخری چگونه باید ساخته شوند؟ چطور می توان یک استخر با مکانات کامل را در خانه هایی با هر متراژ ساخت؟خانه تاسیسات به عنوان یکی از اصلی ترین تولید کنندگان و همچنین عرضه کنندگان سیستم های استخری، این افتخار را دارد که به دنبال رفع نیاز های مردم در ساخت استخر های خنگی و تفریحی باشد. از این رو در ادامه این مطلب به بررسی شیوه هایی می پردازیم که به ما آموزش خواهد داد که یک استخر با امکانات کافی، چه ویژگی ها و تجهیزاتی را لازم دارد؟ چه مواردی را باید در سیستم های استخری خود در نظر داشته باشیم؟ پس با ما همراه باشید.

داشتن استخر یکی از مزیت های هر ساختمانی، مجموعه آپارتمانی و یا برج مسکونی به شمار می رود. به گونه ای که وجود آن در هر ساختمان به عنوان یک ویژگی و امتیاز برای آن ملک به شمار می رود و ساکنان برای این امکانات رفاهی شارژ و هزینه نگهداری پرداخت می کنند. وجود این امکانات در ساختمان علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای بنا، می تواند در سبک زندگی افراد خانواده نیز تاثیر بگذارد و بستر خوب و سرگرمی های سالم و خانوادگی را فراهم سازد. از این رو بسیاری از صاحبان خانه که در تدارک انجام مقدمات ساخت خانه هستند، به این موضوع فکر می کنند که برای ایجاد چنین مکانی در ملک یا ساختمان چه تجهیزات و چه زیرساختی لازم است. در این مقاله سعی می شود تا به بررسی تمامی نیازهای های زیر ساخت اشاره شود که در برگیرنده تمامی نیازهای ضروری برای ایجاد و تجهیز یک استخر باشد.

تجهیزات لازم برای ساخت استخر

تجهیزات ضروری در ساخت استخر

پس از گذراندن روند طراحی و کسب مجوز ها، تقریبا به قطع می توان گفت که ساختن یک استخر سر بسته و یا روباز از نظر تامین زیر ساخت ها با یکدیگر تفاوتی ندارند و در هر دو سازه از یک نوع تجهیزات استفاده می شود. اما مهم ترین نکته ای که در میزان هزینه اختلاف ایجاد می کند، میزان ظرفیت و نوع سازه است که اختلاف در هزینه ساخت را در بر خواهد داشت. مهم ترین نیازهای ساختن این سازه به 5 گروه اصلی تقسیم بندی می شوند:

ایجاد جریان

آبی که در سیستم جریان دارد، برای جلوگیری از ایجاد آلودگی و راکد ماندن حتما نیاز دارد تا به وسیله لوله های مناسب در محیط وارد شوند و دائما در حال جریان باشند. آب از طریق دو یا چند فاضلاب اصلی که در پایین و همچنین چند خروجی در بالای استخر قرار دارد، فیلتر می‌شود. آلودگی ها و بقایای موجود در سبد صافی کاملاً جمع می‌شوند و کمک می کند تا این مکان دائما تمیز مورد استفاده قرار بگیرد.

پمپ و فیلتر

برای جلوگیری از ایجاد جلبک و آلاینده های مضر در آب، حتما لازم است تا پمپ و فیلتر استخر در سیستم تاسیساتی سازه تعبیه شود چرا که کمک می کند تا علاوه بر طولانی شدن عمر لوله ها، همواره آب سالم و تصفیه شده در سیستم در جریان باشد.


[ بازدید : 33 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به لوله و اتصالات است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]